پنجشنبه، آذر ۲۴، ۱۳۸۴

می گویم از داستان و شعر



نمی دانم چند سال است که مشغول نوشتن نقد آثار دوستان نویسنده و شاعر هستم.اما همین قدر بگویم که لذت خوانش آثاری که مرا به درک فضای فکری_هنری مؤلفین این آثار ارتباط داده است،مرا وادار به نوشتن این نقدها کرده است
تا حالا حداقل پانزده جلد کتاب داستان و شعر، نقد شده، بازنویسی شده و به همین منوال ادامه دارد
البته باید بگویم در خلوتم نسبت به همه ی این عزیزان که به حق زحمتکش هستند، وام دارم، زیرا مرا با فضاهایی آشنا کرده اند که پیش از این با آن ها بیگانه بودم و این یعنی درک بخشی از هستی
گاهی در این فضاها تا حد یک اتفاق در درونم با این آثار برخورد داشته ام و این چیز کمی نیست
به هر حال نوشتن این نقدها بنوعی پاسخگویی به دینی ست که در خودم و در درونم احساس کرده ام
این نقدها از نقد کلاسیک معمول فاصله دارد و چشم انداز نگاه به این آثار از پنجره ای دیگر است
این کتاب به محض کامل شدن،به چاپ خواهد رسید، البته اگر خدا بخواهد
ادعایی نیست، فقط در حد توان سعی کرده ام و اینکه:


آنچه استاد ازل گفت بکن، آن کردم


۲۲ نظر:

ناشناس گفت...

و تو ای کیانی
نامت مرا ید کیکاووس شاهنامه انداخت میگویند او هم جزیی از ابراهیم مذاهب است که باهم شده اند یکی انهم درکتب
بگذریم
میخواستم با نقد های شما اشنا شوم اگر امکان دارد چند تایی معرفی کنید و یا منبع نوشتاریتان را بگویید تا ما نیز مصرف کننده باشیم
به شرط معتاد نشدن


به دلیل مشکلات موجود در وبلوگ دیر کامنتها را دیدم
از اینکه دیر امدم ببخش ای کیان
از نظر شما ممنونم

ناشناس گفت...

سلام خانوم،خسته نباشی.

سیما

ناشناس گفت...

salam. be tazegi khaneye jadid e shoma ra peyda kardeham . tabrik ! baz ham be shoma sar khaham zad .
khajat

ناشناس گفت...

سلام بر شما! نوشته تونو خوندم امید که موفق باشید هماره در آفرینشتان ! من به روزم ما رو هم نقد بفرمایید

ناشناس گفت...

سلام... پری چهارشنبه هام بعد از مدتها بروز شد... منتظرتان هستم.

ناشناس گفت...

منتظر هستم كه بخوانم .

ناشناس گفت...

salam .adiban be rooz ast

تاجر اينترنتي گفت...

ba ghetei az yek shere boland be roozam

ناشناس گفت...

سلام مهربانانه...
(خانم منشی چشم های سگه چه رنگی بود...قهوه ای.....!!!قهوه ای)
قهوه ای.......................
آدم های هنری مثل یک قسمت ازیک داستان یایک فیلم ویایک نمایش هستندکه توسط یک خواننده یا یک بیننده بد/بدخوانده یادیده می شوند..../به دیداری دوباره امیدوار

ناشناس گفت...

سلام بر دوست! من به روزم و منتظر نقد و نظر شما

Infdle گفت...

درود
از لطف شما ممنون
من منتظر چاپ کتابتون هستم امیدوارم هیچ مشکلی براش پیش نیاد چه اقتصادی چه اداری
پست جدیدی نگذاشتید
فقط منتظر طبع کتاب میمونم
شاد باشید

ناشناس گفت...

سلام ...با ((غير قابل پرنده)) به روزم

ناشناس گفت...

وبلاگ « منتقدها » با نگاه تئوريك به شعر امروز ايران به روز شد مطلب افتتاحيه ما را بخوانيد و در اين راه دشوار تنهايمان نگذاريد...

ناشناس گفت...

سلام آذر عزیز. سال نو میلادی مبارک. با شعری به روزم.

ناشناس گفت...

سينه ي كعبه را ببينيد
با عشق و ارادت
به روزم

ناشناس گفت...

سلام دوست عزیز! باز با مطلبی تحت عنوان «يك متن غير ليبراليستي/غير فمينيستی با سس اضافي» به روزم حتما سر بزن...

ناشناس گفت...

salam be roozam .linketam gozashtam felan bye

ناشناس گفت...

کیانی عزیز خسته نباشید.

ناشناس گفت...

salam khanome kiani bad az modatha be roozam va montazere naghd va nazare arzeshmande shoma

ناشناس گفت...

salam khanome kiani bad az modatha be roozam va montazere naghd va nazare arzeshmande shoma

ناشناس گفت...

سلام خانم كياني عزيز. نوشته تان را خواندم. اميدوارم چون هميشه موفق باشيد و استوار. سطرهاي تان پر از بهار و شكوفه باد

ناشناس گفت...

سلام بر شما! من به روزم و منتظر نقد و نظر شما