سه‌شنبه، آبان ۱۰، ۱۳۸۴

گیلانه



ویتگنشتاین می گوید: کنش و باور دینی بر اساس عقیده به چیزی شکل نمی گیرد، بل برگزیده می شود تا نگاهی دیگر به جهان را از منظری دیگر شکل دهد
تجربه ی دینی نوعی برداشت از جهانی ست که در قالب اصطلاحاتی خاص بیان می شود
مسئله بر سر شناخت سرگذشت کنش های بیرونی نیست، بل ما تجربه ی درونی درون خودمان را پیش می بریم
...نمی دانم فیلم گیلانه را دیده اید یا نه
گیلانه آئین انسان دوستی خود را نه بر پایه ی عقیده بلکه بر اساس مکاشفه ی جهان دیگر بنا نهاده است
مکاشفه ی گیلانه تجربه ی درونی همه ی مادران ایرانی ست
نخستین باری ست که خود کاراکتر اصلی فیلم برایم به شدت موضوعیت پیدا کرده است
به خانم معتمدآریا،بازیگر نقش گیلانه، تبریک می گویم

۲۲ نظر:

ناشناس گفت...

حاضر !

ناشناس گفت...

سلام . با مطلب جدیدی به روزم.

ناشناس گفت...

سلام!مطلب زیبایی بود اگرچه من فیلم را ندیده ام ولی از مطلب شما استفاده بردم!من به روزم

ناشناس گفت...

سلام /متاسفانه گیلانه را ندیده ام/اما سعی میکنم در این شهر بی حساب و کتاب کوچک یک جوری گیرش بیاورم اگر بشود /بروزم

ناشناس گفت...

سلام
ممنونم کتاب جدیدم را برایت خواهم فرستاد
راستی از کار تازه چه خبر ?
مطب جالبی بود
مثل همیشه

ناشناس گفت...

سلام . امیدوارم سالم و شادمان باشی . آخر آبان برای جلسه نقد کتاب شعر پویا عزیزی به تهرامن خواهم آمد .امیدوارم ببینمتان . می توانید از علیشاه مولوی سراغ بگیرید یا شماره 09144521345 البته اگر مایل بودید . من خوشحال خواهم شد .

ناشناس گفت...

گياه هان دارويي
حال شما
را
خوب
ميكنند

ناشناس گفت...

سلام مهربان همیشگی من.نمیخوای کار رو ببینی.امضای پای تابلورا تو باید برایم بگذاری. منتظرم----سیما

ناشناس گفت...

جشنواره دانشجويي رضوي 2 در دو بخش اشعار مذهبي و اشعار رضوي شروع به کار کرد براي دريافت اطلاعات بيشتر و شرکت در اين جشنواره که همزمان با ولادت امام رضا(ع) خواهد بود به وبلاگ مراجعه کنيد

ناشناس گفت...

شیپورهایی از ان سوی اهرام به صدا درامدند

جهان مطرود در حال به جمع رسیدن است

قرنها در انتظار چنین لحظه ای در خود تکرار می شد

قهرمانان جنگ پس از دلاوری ها در زیر سایه ی درخت کهنسال فرهنگ به اندیشه نشستند در بخشهای پنهان جهان به شاعران مطرود

برخوردندکه در فرورفتگیهای قضاوتهایشان از جنگی دیگر می گفتند

دستهای یاری دهنده شان سکوت چشمهای رخوت زده را شکست

اکنون زمان بازگشت فرا رسیده است زمان جمعیت





پس از شرایط موجود در هفته نامه ای مشغول به فعالیت هستیم



این هفته نامه که در بین روزنامه ی مردمسالاری می خورد



از اذر ماه شروع به کار می کند و عمده ی فعالیتهایش در زمینه ی



هنر و فلسفه می باشد



از دوستانی که ما را در این راه تنها نمی گذارند سپاسگزاریم

ناشناس گفت...

ایمان و منطق با جهان عینی بیرابطه اند. جهان عینی با تجربه درونی میشود.

باشعر باغ و گنبد به بروزم. شاد زی. خبر! برای پيشبرد تئوری و اشاعه ترجمه شعر فارسي پايگاه نقدشعر- به روز شد با نقد پندار از کامبیز منوچهریان : http://naqdesher.persianblog.com

ناشناس گفت...

آذر عزیز با آرزوی کاری از خودت سر می زنم . نمی یابم .

ناشناس گفت...

سلام! من سر این فیلم کلی گریه کردم. فیلم رو ندیدم، زندگی کردم. گیلانه من بودم.
برای من به یادماندنی ترین صحنه ش اونجا بود که در اتاق لخت و بی اساس موقع حمله هوایی، گیلانه دخترش رو بغل کرده بود، چقدر قشنگ سکوت آغوش اون رو نشون داده بود، در حالی که از پنجره باز، بیرون غبار بود و ترس و فریاد.

ناشناس گفت...

خاک عالم: منظورم بود اتاق لخت بی اثاث! :))

ناشناس گفت...

سلام من هم به روزم و منتظر نظراتت در ضمن نمی دونم کتابم بهتون رسید؟

ناشناس گفت...

سلام من هم به روزم و منتظر نظراتت در ضمن نمی دونم کتابم بهتون رسید؟

ناشناس گفت...

خانومی سلام!من به روزم

ناشناس گفت...

سلام. گيلانه از جذابترين شخصيتهاي زني است که در سينماي ايران شکل گرفته. به خصوص روحي که معتمد آريا در اين شخصيت دميده.خيلي فيلم را دوست داشتم. وينگنشتاين را هم همينطور. ولي اين فونت که دارم باهاش کامنت مي ذارم رو دوست ندارم. شاد باشي. آرش.

ناشناس گفت...

آذر خانك كياني سلام . از اين كه مي توانم كارها و نظراتتون را بازهم بخوانم ممنونم اما نمي دانم چرا كمي ما را روي خط فراموش سوار كرده اي ... افتخار مي كنم كه گاهي به ما سري مي زني و آّ ب و هوايي تازه مي كنيم ... با درود

ناشناس گفت...

سلام فیلم را دیدم. اما به چه حالی من از آن سالن بیرون آمدم.تشکر میکنم که فیلم را معرفی کردید.به من هم سر بزنید

ناشناس گفت...

salam va mamnon az inke sar zadid

ناشناس گفت...

جشنواره دانشجويي رضوي 2 در دو بخش اشعار مذهبي و اشعار رضوي شروع به کار کرد براي دريافت اطلاعات بيشتر و شرکت در اين جشنواره که همزمان با ولادت امام رضا(ع) خواهد بود به وبلاگ مراجعه کنيد